رحمان بهرامی در خصوص آخرین وضعیت محور اهواز – چذابه به عنوان یکی از محورهای مهم در ایام اربعین حسینی گفت: طول این محور حدود ۱۱۵ کیلومتر است که بیش از ۹۰ درصد از آن به صورت چهارخطه اجرایی شده و در حال بهرهبرداری است.
او با بیان اینکه در محور اهواز – چذابه گلوگاههایی وجود دارد که باید نسبت به حل مشکلات این گلوگاهها اقدام شود، افزود: اگر این گلوگاهها و طرحهایی که در این بخشها وجود دارد تکمیل شوند این جاده به صورت کامل چهارخطه و تردد با ایمنی کامل در این مسیر انجام خواهد شد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پل حمیدیه، پل کمربندی سوسنگرد، پل سابله و پل بستان از جمله گلوگاههای محور اهواز به جذابه هستند که باید نسبت به تکمیل و بهرهبرداری از طرحهای در دست انجام در این گلوگاهها اقدام شود.
آقای بهرامی میگوید: در این محور در حال حاضر ۱۱ طرح فعال وجود دارد که تا اربعین امسال و براساس اولویتبندی انجامشده قرار است ۴ یا ۵ طرح به اتمام برسد. از این طرحها دو طرح که شامل جاده پشت مواکب در چذابه و همچنین جاده بین پارکینگها بوده به صورت کامل تکمیل شده است.
او ادامه داد: در حال حاضر پروژهای به طول حدود ۵۰۰ متر جهت احداث باند دوم در کوت سید نعیم، میان حمیدیه و سوسنگرد وجود دارد که اگر تکمیل شود کل مسیر اهواز تا سوسنگرد که بخشی از محور اهواز – چذابه است به صورت کامل چهارخطه میشود. تمام تلاش ما این است که این طرح پیش از آغاز اربعین به اتمام برسد.
معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح لکهگیری و روکش آسفالت محور سوسنگرد به پل سابله از دیگر طرحهایی است که در دستور کار قرار دارد که تا پیش از اربعین تکمیل شود؛ تاکنون کار حدود ۳ کیلومتر از این طرح انجام شده است.
آقای بهرامی ادامه داد: طرح باند دوم کمربندی بستان (پل تا پل) که حدود ۲۳ متر عرض دارد، دیگر پروژهای است که قرار است تا پیش از اربعین اجرایی شود. در این زمینه از این ۲۳ متر عرض حدود ۱۷ متر تکمیل و آسفالت شده است و باقی مانده آن نیز در حال تکمیل است.
او افزود: طرح چهارخطه جاده ترانزیتی بستان به بازارچه چذابه نیز دیگر طرحهای است که در دست انجام است.
این طرح تقریبا تکمیل شده و فقط ۵ کیلومتر آخر آن باقی مانده است. از این ۵ کیلومتر ۲ کیلومتر از آن که به سمت مواکب چذابه میرود تا پیش از ایام اربعین تکمیل و به بهرهبرداری خواهد رسید.